maandag 3 mei 2010

Zuid-Afrika Reisweblog. Dag 6, door Verine Bouwman

Schedule day 6 | Company: 1/2 day off | Dancers: class and corrections | All: performance, the last show of SP!R!T in Cape Town

Na zes dagen in Kaapstad te hebben gespendeerd voelen wij ons hier bijna thuis. Onze bed & breakfast lijkt een klein dorpje waar iedereen een eigen huisje heeft, de supermarkt weten we met onze ogen dicht te vinden & moeiteloos onderhandelen we met de taxichauffeur over de prijs. Vandaag is alweer onze laatste voorstelling in het Baxter Theatre. Fysiek is iedereen wel aan een hersteldag toe, maar na vier keer elke avond honderd procent te hebben gegeven voelen we ons voldaan, dat heeft zeker te maken met het feit dat we hier een fantastisch programma hebben mogen neerzetten. Het publiek was af en toe zo stil, dat het leek alsof er niemand in de zaal zat, terwijl er bij de buigingen gejoel van alle kanten kwam.

Voor mijzelf was deze week een toppunt van genot. Mijn reunie met Kaapstad na drie jaar was bijzonder fijn. Zuid-Afrika heeft mij nooit getrokken totdat ik mijn eerste stap hier aan land zette! Het is wonderbaarlijk hoe groen de oceaan is, de lucht blauwer lijkt te zijn dan in nederland & het zand langs de kust aanvoelt als zijde. Daarnaast is er het eten, de cultuur, de mensen, de geschiedenis van het land. Je zou je afvragen waar de inwoners van deze prachtige stad op vakantie gaan?
Morgen is de laatste dag in Kaapstad, een vrije dag! Even niet meer denken aan ons lichaam, onze energie en conditie, maar volop genieten. Waar ik bij mijn eerste bezoek aan dit land de meeste toeristische plekken heb bezocht; Tafelberg, Boulders beach en Waterfront, heb ik nu kunnen genieten van de plekken waar de 'locals' komen, door de aanwezigheid van mijn collega Laura Cameron, die hier jaren in Kaapstad gewoond heeft.

Ook was het bezoek aan Robben eiland, waar dit keer wel genoeg tijd voor was, erg indrukwekkend. Iedereen lijkt het eiland te verlaten met de gedachten nog bij de gevangeniscel van Nelson Mandela, totdat we vanaf de catamaran aan de horizon de zonsondergang opmerken: de twintig minuten die de vaart duurt zijn te kort om alle verschillende kleuren rood en oranje te waarnemen. Er is een hoop bezichtigen hier in Kaapstad, maar je kan absoluut niet terug naar Nederland zonder hier de 'Sunset' gezien te hebben!

Groeten uit Kaapstad, Verine Bouwman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten