woensdag 8 december 2010

Repeteren voor KERSTGALA


Buiten sinterklaas en kerst betekent de maand december voor mij, Femke Feddema, ook het KERSTGALA bij Introdans. Ik dans tijdens het KERSTGALA in Chairman Dances van Lucinda Childs en de Introdans premiere Fugaz van Cayetano Soto.

Chairman Dances is geen nieuw stuk voor mij want ik heb het al gedanst in het programma LIJNRECHT(2009). Wat wel spannend is, is dat ik deze keer het duet dans. Eigenlijk is dit de rol van mijn collega Lotje Gores maar zij is net bevallen van een zoon dus neem ik haar plaats in. Alle dansers weten nu de passen en daarom doen we nu ongeveer om de dag een "run" van het stuk. Dit houdt in dat we het stuk helemaal doen in de studio zoals in de voorstelling en krijgen daarna van onze repetitor correcties. Op deze manier onthoudt je lichaam de stijl en de passen beter en het helpt om later op toneel te staan.

Het stuk Fugaz is voor alle dansers nieuw. Tijdens KERSTGALA gaat het in premiere en dat maakt het wel heel spannend! Mikiko Arai is in oktober 2 weken bij ons geweest om het stuk in te studeren. Een paar dagen voor het KERSTGALA komt Cayetano Soto zelf met ons repeteren en zal ons helpen om de laatste puntjes op de i te zetten. Wat voor mij persoonlijk erg leuk was is dat Mikiko 10 jaar geleden zelf danseres bij Introdans was en ik toen net begon als stagiaire. Grappig om elkaar weer tegen te komen en herinneringen op te halen. Ik denk dat ik tot de laatste voorstelling nerveus blijf voor Fugaz omdat het technisch best pittig is en je wilt natuurlijk dat alle passen elke keer goed gaan. Ook voor dit stuk doen we 2 tot 3 keer per week een doorloop om de bewegingen echt in je lichaam te krijgen en om je conditie op peil te houden. Ik denk dat we al wel 20 doorlopen hebben gedaan maar elke keer weer wanneer ik het dans en naar mijn collega's kijk geniet ik.Super mooie muziek, mooi choreografie en vooral dansers die stralen!

Femke Feddema, danseres Introdans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten