dinsdag 8 februari 2011

Yeahh de première in aantocht!

Nog 3 weekjes en dan mogen wij, ‘Introdans Ensemble voor de Jeugd’, onze première ‘KYLIÁN4KIDS2’ dansen. Het programma bestaat uit vier dansstukken van de wereldberoemde choreograaf Jiri Kylian. Deze dansstukken zijn Stamping Ground, Indigo Rose (een introdans première), Sechs Tänze en Evening songs.
In de studio’s van Introdans zijn we natuurlijk al heel druk bezig met repeteren voor dit amusante programma. De afgelopen twee/drie maanden zijn er assistenten van de choreografen van de dansstukken met ons komen werken. Dat was een ontzettend leuke ervaring waarin ik beetje bij beetje me steeds meer thuis begon te voelen in de dansstukken. Zij kunnen heel goed uitleggen wat elk stuk inhoudt en wat het verhaal erachter is. En daarnaast leren ze ons ook alle danspassen aan.

Tijdens de repetities wordt er veel gewerkt aan de techniek. Dat is belangrijk voor een goede uitvoering van de dansstukken. We hebben vooral de afgelopen week veel doorlopen gedaan van elk stuk, zodat we niet alleen aan de techniek werken maar ook aan onze conditie. Uiteindelijk moeten we natuurlijk het hele programma kunnen volhouden.

Elke ochtend als ik wakker word heb ik weer zin in de dag, ik vind het een erg leuk programma. Zelf dans ik in Indigo Rose en Sechs Tänze en ben ik voor de andere twee stukken tweede cast. Dat houdt in dat als er een danser een blessure oploopt, wat als danser natuurlijk voorkomt, ik moet invallen, en andere dansers voor mij.
Ik vind Indigo Rose geweldig om te dansen, je kan er veel van jezelf in laten zien. Dit stuk is voor mij een enorme uitdaging qua techniek en vooral qua speelsheid. Ik dans hierin o.a. een stukje met een andere danseres waar wij samen alleen op toneel dansen en elkaar een beetje moeten uitdagen, en om daar in de studio aan te werken is gewoon ontzettend leuk.
Ik heb heel veel zin om met dit programma te gaan touren, we hebben nu nog 3 weken dus we gaan de komende weken nog aan de kleine details werken en vooral ook veel doorlopen blijven doen. Ik wens iedereen ontzettend veel kijk plezier en tot 26 februari!

Groetjes,
Vivian Sauerbreij

1 opmerking:

  1. Wat een mooi stuk! Toi Toi Toi! Ik kan in idergeval niet meer wachten! Greetz Jillz

    BeantwoordenVerwijderen