maandag 11 april 2011

Tournee Introdans Ensemble voor de Jeugd Lyon (F) | Dag 6


Bonjour uit zonnig Lyon!
... onze één na laatste dag voordat we weer terug gaan naar ons normale levensritme in Arnhem. Er is nog 1 voorstelling over morgen en de groep lijkt redelijk moe na 8 voorstellingen van het programma Kylian4Kids2. Ik ben ook moe, maar het optreden voor de kinderen hier geeft je een hoop energie. Ze lachen, en kijken met een oprechte interesse in hun ogen, ze weten niet dat we misschien moe zijn en het zou ook niet netjes zijn om voor de ene groep beter je best te doen dan voor de andere, elke dag geef je 200%. Vandaag waren er een aantal gehandicapte kinderen in het publiek en om hen gelukkig te maken geeft mij een geweldig gevoel. Na de schoolvoorstelling, we hadden 2 voorstellingen vandaag om 10 en 1430 uur, hadden we een nabesprekeing met de kinderen. We stellen onszelf voor en de kinderen mogen vragen stellen. Ze waren erg nieuwschierig over "hoe lang duurt het om deze voorstelling te maken", of "is het moeilijk om een danser te zijn?" ook "leven jullie allemaal samen" en "waarom komt er stof uit het haar en hoe worden de belletjes gemaakt?" . Toen de nabespreking ten einde was wilden ze nog niet gaan, en ik bleef nog wat langer. Ze hadden héle verhalen in het frans en ik kon er maar weinig van verstaan, maar enthousiast waren ze zeker en ik heb heel veel handjes gekregen en een pen :) Ze waren blij :)
Na de voorstellingen hebben Karin en ik onze nodige dozes zon genomen en nu chillen we in onze hotel kamer. Maar hier zijn we ook druk, we brainstormen voor de "dansersmaken" workshop in juni. We zijn in een behoorlijke creatieve bui dus een hoop ideeen zijn ontstaan.
Mmmm, dat ruikt lekker... de hele 4e verdieping van het hotel is aan het koken geslagen en wij ook... jumbo garnalen met groente en een biertje (voor de spieren!)
Na het eten voel ik dat we er vanmorgen al om 7:30 uit bed moesten en dus is het bedtijd.
Morgen is er weer een nieuwe dag, nieuwe voorstelling en hopelijk nog meer gelukkige kinderen.
..show must go on
Welterusten...

Groetjes Elena Pompoulova

Geen opmerkingen:

Een reactie posten