woensdag 5 oktober 2011

De Dansweek komt eraan!

Nog een paar dagen en dan begint de 'Dansweek' weer officieel. En voor mij is deze wel heel speciaal! Ik ben Jamy, danseres bij Introdans Ensemble voor de Jeugd en al vijf jaar dans ik bij het gezelschap hier met veel plezier. Ik heb dus al een aantal Dansweek-weken meegemaakt. Maar dit jaar valt deze week midden in ons Jubileum weekend, Introdans bestaat namelijk 40jaar! Deze feestelijke gelegenheid wordt groots gevierd in het weekend van 7,8 en 9 oktober. Op al deze dagen zal de voorstelling VIER40 te zien zijn in de Schouwburg van Arnhem. Zelfs de Koninklijke familie komt de première bijwonen! Een hele eer voor ons allemaal.

Alsof VIER40 en alle feestjes erom heen nog niet druk genoeg is, is Introdans Ensemble voor de Jeugd ook nog volop in de weer met een heel ander programma. Zo waren wij vorige week nog in Bangkok, Thailand. Voor de vierde keer werden wij uitgenodigd om te komen schitteren op een prachtig festival. We dansten 4 stukken van twee verschillende choreografen; Jiri Kylian en Sidi Larbi Cherkaoui. Het was een groot succes!
Eenmaal terug op Nederlandse bodem gaan we gelijk weer door. Onze dansweek staat naast VIER40 vooral in teken van repetities voor ons eigen programma GEKKEBEKKEN wat op 29 Oktober in première zal gaan. Later meer over de repetities en de stukken die we zullen gaan dansen.

Eerst maar eens goed de Dansweek beginnen door te genieten van ons prachtige jubileum-weekend. Met volle energie zeg ik: Laat die Dansweek maar komen!

Groeten, Jamy Schinkelshoek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten