maandag 16 april 2012

Tour Zwitserland | Schaffhausen

We mogen weer!!

Het is weer zover, voor de 5e keer alweer doet Introdans Ensemble voor de Jeugd mee aan het Steps festival in Zwitserland, dit keer betekent dat drie weken rondreizen langs zeven plaatsen waar we 11 voorstellingen zullen geven. We hebben een mooi programma meegenomen, dat bestaat uit: Toot( Didy Veldman), Patch of Grass(Marguerite Donlon), Master of Puppets(Jérôme Meyer), Takademe(Robert Battle), Black Cake(Hans van Manen) en M/C(Cayetano Soto). Het stuk Master of Puppets heeft de Zwitserse choreograaf Jérôme Meyer met ons speciaal voor het Steps festival ingestudeerd.

Afgelopen woensdag hebben we het vliegtuig naar Zürich genomen en zijn we vervolgens met de bus doorgereisd naar Schaffhausen. Daar zullen we onze eerste voorstelling geven. De eerste avond en het eerste deel van de volgende dag hebben we even de tijd gehad om intrek te nemen in het hotel en uit te rusten. In de avond zijn we met z'n allen een hapje gaan eten en hebben Schaffhausen beter bekeken. De volgende dag is het merendeel van de groep gaan kijken bij de watervallen. Deze liggen in Schaffhausen en schijnen de grootste watervallen te zijn van midden Europa. Heel indrukwekkend om te zien. Je moest even om de grote hoeveelheden Aziatische toeristen heen kijken, maar dan had je een prachtig uitzicht.

In de avond mochten we een kijkje nemen in het theater. We hebben een les op het toneel gedaan, en vervolgens de spacing. Het toneel is wat aan de kleine kant, dus wat aanpassingen waren noodzakelijk. De run die we vervolgens hebben gedaan ging gelukkig goed, dus konden we met een gerust hart terug naar het hotel.
De volgende ochtend was het alweer vroeg dag aangezien de schoolvoorstelling die ging komen al om 10 uur ’s ochtends begon. Vandaag zaten we al om half acht aan het ontbijt en waren we om kwart over acht in het theater aanwezig om ons haar en make-up te doen en alles klaar te leggen. De voorstelling ging goed, en de 600 kinderen en tieners die kwamen kijken waren ontzettend enthousiast, wat zeer duidelijk tijdens de voorstelling te horen was. Dit is ontzettend leuk voor ons en geeft toch dat extra zetje in de rug om een mooie voorstelling neer te zetten. Na de voorstelling hebben we een nagesprek met de kinderen gehad en hebben ze de kans gekregen om wat vragen te stellen. Ze waren ontzettend enthousiast over alle verschillende nationaliteiten die we hebben in de groep en vroegen daar honderduit naar. Al met al een zeer geslaagde voorstelling.

Een vroege voorstelling betekent ook vroeger klaar, dus rond 1 uur in de middag hebben we de koffers weer ingepakt en de bus richting Zürich genomen. Onze volgende thuishaven voor de komende dagen.